مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 مرداد 1399 ساعت 07:452020-07-23سياسي

فارس من| ایجاد 157 بند خاکی، گابیونی، سنگ و ملات در راستای آبخیزداری در قوچان


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان گفت: تاکنون 17 بند خاکی و 140 بند گابیونی ، سنگ و ملات در این شهرستان در راستای آبخیزداری، حفاظت از آب وخاک، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قوچان، مخاطبان این رسانه در سامانه مردمی به ثبت رسانده و درخواست پیگیری پیرامون این موضوع را داشتند.

امیر زمانی مقدم در گفت وگو با خبرنگار فارس با تأکید بر اینکه اصلاً طرح های آبخیزداری در این شهرستان مغفول نمانده است، گفت: هدف اصلی از اجرای طرح های آبخیزداری و بندهای مختلف کنترل بستر رودخانه ها و جلوگیری از فرسایش خاک به همراه کنترل سیل و رسوب است تا از خسارت های احتمالی جلوگیری شود.

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان با یادآوری این موضوع که بیشتر طرح های اجرا شده به صورت مشارکتی بوده یعنی مردم احساس نیاز کرده اند، افزود: اجرای بندهای مختلف می تواند سبب افزایش دبی آب در پایین سطح به ویژه در حوزه قنوات شود که این امر در روستای عمارت کاملاً مشهود بوده و مردم نتیجه اجرای 5 بند خاکی و تعداد زیادی بند سنگ، ملات و گابیونی را دیده اند.

وی بابیان اینکه مطالعات در حوزه آبخیزداری این شهرستان از وضعیت مناسبی برخوردار است، تصریح کرد: تاکنون 17بندخاکی و 140 بند گابیونی، سنگ و ملات در این شهرستان اجرایی شده و تنها 40 درصد مطالعات آبخیزداری ندارد که به دلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| ایجاد 157 بند خاکی، گابیونی، سنگ و ملات در راستای آبخیزداری در قوچان

فارس من| ایجاد 157 بند خاکی، گابیونی، سنگ و ملات در راستای آبخیزداری در قوچان